Section 409a Nonqualified Aksjeopsjoner


Liker - Klikk på denne linken for å legge til denne siden i bokmerkene dine Del - Klikk denne lenken for å dele denne siden via e-post eller sosiale medier Skriv ut - Klikk denne lenken for å Skriv ut denne siden 409A Ikke-kvalifiserte utsatt kompensasjonsplaner Hva er IRC-seksjon 409A § 409A gjelder kompensasjon at arbeidstakere tjener på ett år, men det er betalt i et kommende år. Dette refereres til som ikke-kvalifisert utsatt kompensasjon. Dette er forskjellig fra utsatt kompensasjon i form av valgfrie utsettelser til kvalifiserte planer (for eksempel en 401 (k) plan) eller til en 403 (b) eller 457 (b) plan. Hvordan påvirker dekning i henhold til § 409A en ansatt skatt Hvis utsatt kompensasjon oppfyller kravene i § 409A, er det ingen effekt på de ansatte skatt. Kompensasjonen beskattes på samme måte som den ville bli beskattet dersom den ikke var omfattet av § 409A. Hvis arrangementet ikke oppfyller kravene i § 409A, er kompensasjonen gjenstand for visse tilleggsskatter, inkludert en 20 tilleggsskatt. Seksjon 409A har ingen effekt på FICA (Social Security and Medicare) skatt. Hvordan gjelder § 409A om 10 og 12 måneders lønnsvalg I spørsmålet er hvordan 2004-lovendringen gjelder for personer som har kompensasjon utsatt fra ett år til et kommende år. Under den nye loven, når lærere og andre ansatte kompenseres på en 12 måneders lønnsperiode i stedet for den faktiske 9 eller 10-måneders faktiske arbeidsperioden, utsettes de for en del av inntektene fra ett år til det neste. For eksempel, en lærer som er betalt over en 12-måneders periode, som går fra august i ett år til juli neste år, i stedet for i løpet av august til mai skoleår, en 10-måneders periode, faller under denne loven. Gjelder § 409A at en ansatt skal bli valgt Nei, § 409A krever ikke at en ansatt får valg om hvordan arbeidstakeren er betalt. For eksempel kan et skoledistrikt fastsette at alle lærere vil ha lønnspredning over 12 måneder uten å gi valg til lærerne. I så fall vil reglene i § 409A ikke gjelde, og det vil ikke bli pålagt ytterligere skatter. Hva var effekten av Notice 2008-62 for de fleste offentlige skolens ansatte Utgitt 3. juli 2008 utstedte statskassen og IRS Interim Guidance med melding 2008-62. Dersom kriteriene i meldingen er oppfylt, forventes det at forskriftene i henhold til §§ 457 (f) og 409A ikke vil gjelde for valg av 12 måneder over 10 måneders lønn. Hva om kriteriene i melding 2008-62 ikke er oppfylt 7. august 2007 opprettet IRS hjelp gjennom vanlige spørsmål om § 409A og utsatt kompensasjon som gir veiledning om hvordan å etablere utsatt valg i henhold til § 409A. Ressurser for IRC Seksjon 409A: Merknad 2008-62. Midlertidig veiledning på 10 vs. 12 måneders betalingsperiode IR-2007-142, 7. august 2007. Ny regel vil ikke påvirke lærerlønn i kommende skoleårsmeddelelse 2007-86. Forsinket effektiv dato for seksjon 409A Krav Side sist omtale eller oppdatert: 17-Feb-2017I. Formål og oversikt Seksjon 885 i den nylig utgitte American Jobs Creation Act fra 2004, Pub. Lov nr. 108-357, 118 Stat. 1418 (loven), tilføyte sekt 409A til Internal Revenue Code (kode). § 409A fastsetter at alle beløp utsatt under en ikke-forpliktet utsatt kompensasjonsplan for alle skattepliktige år for tiden er inkludert i bruttoinntekt i den utstrekning det ikke er vesentlig risiko for fortabelse og ikke tidligere inkludert i bruttoinntekt, med mindre visse krav er oppfylt. Seksjon 409A inneholder også regler som gjelder for enkelte trusts eller lignende arrangementer knyttet til ikke-kvalifisert utsatt kompensasjon, der slike arrangementer er lokalisert utenfor USA eller er begrenset til ytelse i forbindelse med en nedgang i sponsorens økonomiske helse. Som forklart nærmere nedenfor, gir denne kunngjøringen den første delen av det som forventes å være en rekke veiledninger med hensyn til anvendelsen av sekt 409A. Treasury Department og Internal Revenue Service (Service) har til hensikt å inkorporere prinsippene i denne kunngjøringen i ytterligere, mer omfattende veiledning i 2005. Skattebetalere bør merke seg at selv om vedtektene gir en rekke grunnleggende endringer, endrer sekt 409A ikke eller påvirker anvendelse av enhver annen bestemmelse i kodeksen eller felleslovsskattelære. Følgelig kan utsatt kompensasjon som ikke er nødvendig for å bli inntektsført i henhold til sekt 409A, bli pålagt å bli inkludert i inntekten i henhold til sekt 451, den konstruktive kvitteringsdoktrinen, likviditetsdoktrinen, sekt 83, den økonomiske fordelsdoktrin, tildelingen av inntekts-doktrinen eller enhver annen gjeldende bestemmelse i kodeksen eller felleslovsskatteloven. A. Definisjoner og dekning Denne kunngjøringen beskriver generelt omfanget av dekning av sekt 409A. Innkallingen gir først definisjoner av en ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan, en plan og utsettelse av kompensasjon. Veiledning er gitt om anvendelsen av sekt 409A til velferdsplaner, planer som omfattes av sekt 457, aksjestyrkingsrettigheter og arrangementer mellom partnere og partnerskap. Denne kunngjøringen gir en definisjon av en betydelig risiko for fortabelse. Definisjonen av ikke-kvalifisert utsatt kompensasjon inneholder et unntak for beløp som faktisk eller konstruktivt mottas av tjenesteleverandøren innen kort tid etter at en betydelig risiko for fortabelse er utløpt. Unntaket er ment å behandle flerårige kompensasjonsordninger, hvor rett til kompensasjonen er eller kan bli opptjent over flere år, men skal betales ved utgangen av inntjeningsperioden. For eksempel vil et treårig bonusprogram som krever ytelse av tjenester over tre år og gir tjenesteleverandøren en betaling innen en kort angitt periode etter slutten av det tredje året generelt ikke utgjøre en utsettelse av kompensasjon. Skatteavdelingen og Tjenesten er imidlertid bekymret for ordninger som antas å innebære en betydelig risiko for fortabelse og fast betalingsdato hvor partene ikke har til hensikt å vesentlig risiko for fortabelse eller fast betalingsdato håndheves. Treasuryavdelingen og Tjenesten vurderer derfor en mer restriktiv regel der avtaler med betalinger i senere skattepliktige år strukturert for å falle sammen med en forfall i en vesentlig risiko for fortabelse, ville utgjøre erstatninger for kompensasjon som omfattes av sekt 409A. Selv under en mer restriktiv regel, regner finansdepartementet og Tjenesten imidlertid om at en betaling innen kort tid etter en planlagt opptjeningsdato og under bestemte omstendigheter innen kort tid etter en akselerert opptjeningsdato, ville være tillatt i henhold til lovfestet myndighet som er gitt for å tillate akselerert utbetaling som ikke er uforenlig med lovens formål. Kommentarer blir forespurt med hensyn til disse problemene og i hvilken grad ytterligere veiledning er nødvendig for å hindre arrangementer som er utformet for å unngå søknad av sekt 409A. Denne kunngjøringen gir ikke generelt anvendelige metoder for beregning av antall utsettelser for et gitt år. Imidlertid er det fastsatt en regel for beregning av beløpet for utsettelser før 1. januar 2005 for anvendelse av effektive datobestemmelser. Finansdepartementet og Tjenesten forutsetter utstedelse av veiledning i 2005, og gir metoder for beregning av antall utsettelser med tanke på alle utsettelser som sekt 409A gjelder, inkludert utsettelser før utstedelse av veiledningen. Inntil slik veiledning er utstedt, er det gitt visse overgangslettelser for å ta opp informasjon om rapportering og tilbakeholding. Imidlertid bør ingenting i denne veiledningen tolkes til unntatt beløp som faktisk er distribuert til skattebetaleren i 2005 fra inkludering i inntekt eller fra gjeldende rapporterings - eller kildeskrav. B. Ikke-statlige aksjeopsjoner og verdier for verdipapirfond Definisjonen av ikke-kvalifisert utsatt kompensasjon inneholder et unntak som generelt utelukker visse ikke-statuterte aksjeopsjoner fra dekning i henhold til sekt 409A. Dette unntaket er i samsvar med det videre unntaket som omfatter overføring av begrenset eiendom, da beskatning av overføringer av ikke-statlige aksjeopsjoner og overføringer av begrenset eiendom generelt begge er regulert av sekt 83. Kommentatorer har påpekt at aksjene på grunnlag av aksjene gir økonomisk verdiskapning ekvivalente resultater til ikke-statuterte aksjeopsjoner utøvet i en kontantløs transaksjon, og har bedt om at verdiskapningsrettigheter behandles tilsvarende. Treasuryavdelingen og Tjenesten er imidlertid opptatt av at et generelt unntak for aksjekursrettigheter kan utnyttes som en metode for å unngå anvendelse av sekt 409A, særlig når det gjelder verdsettelse av den underliggende aksjen, hvor verdien ikke er etablert av og i en etablert verdipapirmarked. I mange henseender likestillingsrettigheter likner andre former for ikke-kvalifisert utsatt kompensasjon, særlig når mottakeren av aksjekursrettighet kan motta kontanter. I slike tilfeller reguleres beskatningen av aksjestyrkingsrettigheter generelt av sekt 451 og den konstruktive kvitteringsdoktrinen. Se Rev. Rul. 80-300, 1980-2, C. B. 165. Følgelig gir denne kunngjøringen begrensede unntak fra dekning i henhold til sekt. 409A for visse aksjestyringsrettigheter som ikke gir potensial for misbruk eller forsettlig omgåelse av formålene i sekt 409A. I henhold til dette unntaket vil en aksjepriseskatt ikke utgjøre en utsettelse av kompensasjon dersom (1) verdien av aksjen det overskytende overfor hvilket rett gir betaling ved utøvelse (SAR-kursen), aldri må være mindre enn den rimelige markedsverdien av den underliggende aksjen på den datoen rettigheten er gitt, (2) aksjen til den tjenestemottaker som er underlagt rett, handles på et etablert verdipapirmarked, (3) bare slik handelsbeholdning av tjenestemottakeren kan leveres ved oppgjør av Retten ved trening, og (4) omfatter ikke rettigheten noen funksjon for utsatt erstatning annet enn utsettelse av anerkjennelse av inntekt inntil utøvelsen av retten. I tillegg til at ytterligere veiledning utstedes, utbetaling av aksjer eller kontanter i henhold til utøvelse av aksjekursrettighet (eller økonomisk ekvivalent rett) eller oppsigelse av en slik rett til vederlag, der slik rett er gitt i henhold til et program ikrafttredelse innen 3. oktober 2004 vil ikke bli behandlet som betaling av utsettelse av erstatning som er underlagt kravene i sekt 409A dersom: (1) SAR-utøvelseskursen aldri kan være lavere enn markedsverdien av den underliggende aksjen På den dato rettigheten er gitt, og (2) omfatter retten ikke noen funksjon for utsetting av kompensasjon annet enn utsettelse av inntektsføring før utøvelsen av retten. Treasury Department og Tjenestebegrensningen kommenterer i hvilken utstrekning aksjeeieringsrettigheter bør unntas fra dekning etter § 409A, i lys av lovbestemt formål. Finansdepartementet og Tjenesten er også opptatt av at skattebetalere har mulighet til å unngå anvendelse av sekt 409A ved å kombinere et unntak fra dekning i henhold til sekt 409A for ikke-statlige aksjeopsjoner eller aksjekursrettigheter med krav eller rett at aksjen ervervet av tjenesteleverandøren bli tilbakekjøpt av tjenestemottakeren. Treasuryavdelingen og Tjenesten vurderer derfor en begrensning på unntaket fra dekning i henhold til sekt. 409A for ikke-statlige aksjeopsjoner eller aksjeregningsrettigheter, til opsjoner eller rettigheter som ikke er ledsaget av en ordning eller en avtale der tjenestemottaker er forpliktet eller rett til å tilbakekjøpe de overførte aksjene (inklusiv tilbakekjøp for et annet beløp enn virkelig markedsverdi). I denne sammenhengen krever statskassen og Tjenesten også kommentarer om hensiktsmessige teknikker for verdsettelse av aksjer som er gjenstand for opsjoner eller aksjeregningsrettigheter hvor verdien av slike aksjer ikke er etablert av og i et etablert verdipapirmarked for å sikre at slike verdsettelsen gjenspeiler den faktiske markedsverdien av aksjen. I den grad ytterligere veiledning vedtar en stilling i et problem som er behandlet i denne kunngjøringen med hensyn til aksjeopsjoner eller aksjekursrettigheter som er mindre gunstige for skattebetalere enn gitt i denne kunngjøringen, regner finansdepartementet og Tjenesten om at en slik stilling vil bli brukes kun på et prospektivt grunnlag med tilstrekkelig overgangsavhengighet for å tillate endring av planer om å overholde prospektivt. C. Endring i kontrollhendelser Denne meldingen neste adresserer hva som utgjør en endring i eierskap eller effektiv kontroll over et selskap, eller eierskap av en vesentlig del av eiendelene til et selskap (Endring i kontrollhendelse) i henhold til sekt 409A. Lovens § 885 (e) krever at innen 90 dager etter vedtaket av loven utsteder statskassen og Tjenesten veiledning om hva som utgjør en endring i kontrollhendelse. § 409A fastsetter at i en utstrekning av statskassen og Tjenesten som veiledning kan en ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan tillate beløp utsatt under planen som skal distribueres ved en endring i kontrollhendelse. D. Fremskynding av betalingen Unntatt under omstendigheter fastsatt av Treasury Department og Tjenesten i veiledning, kan en ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan ikke tillate akselerasjon av betalinger under planen. Denne kunngjøringen gir omstendigheter under hvilke betalinger i henhold til planen kan akselereres, for eksempel for å oppfylle kravene i en innenriks relasjonsordning eller krav til interessekonflikter. Kommentarer blir forespurt om andre omstendigheter der en plan bør ha lov til å akselerere utbetalinger i henhold til planen. E. Effektive datoer og overgangsavhjelp Meldingen gir veiledning om gjeldende bestemmelser og overgangsavhengighet. § 409A er generelt effektiv med hensyn til beløp utsatt etter 31. desember 2004. Seksjon 409A er også effektiv med hensyn til beløp utsatt i skattepliktige år som begynner før 1. januar 2005 dersom planen under hvilken utsettelsen er gjort, er vesentlig endret etter 3. oktober , 2004. Denne kunngjøringen omhandler hvilke beløp som vurderes utsatt etter 31. desember 2004, og gir generelt at et beløp vil bli behandlet som utsatt 31. desember 2004 bare dersom tjenestemottakeren har en bindende rettslig forpliktelse til å betale et beløp i et fremtidig skattepliktig år og tjenesteleverandør8217s rett til beløpet er opptjent og opptjent per 31. desember 2004. Metoder for beregning av beløp som er behandlet som utsatt 31. desember 2004, er gitt. Denne kunngjøringen omhandler også når en plan under hvilken en utsattelse er gjort, vil bli vurdert vesentlig modifisert etter 3. oktober 2004. Denne kunngjøringen omhandler kravene i lovens sekt 885 (f), som fastsetter at innen 60 dager etter vedtaket av lovgivningen skal finansdepartementet og Tjenesten utstede retningslinjer for at en ikke-godkjent utsatt kompensasjonsplan for en begrenset periode og under visse betingelser kan endres uten å bryte visse bestemmelser i sekt 409A til (i) tillate en deltaker å si opp deltakelse i planen , eller avbestille et utestående utsettelsesvalg med hensyn til beløp utsatt etter 31. desember 2004, eller (ii) overholde planen til bestemmelsene i sekt 409A med hensyn til beløp utsatt etter 31. desember 2004. Denne meldingen gir visse lindringer som adresserer søknaden av de opprinnelige utsettelsesvalgskravene til kompensasjon som tilskrives, helt eller delvis, ytelsen til tjenestene i årene 2004 eller 200 5. Dette inkluderer blant annet bestemmelser om utsettelse av bonuser, herunder bonuser for tjenester utført i 2004. F. Søknad om informasjonsrapportering og lønnsbestemmelseskrav Denne kunngjøringen adresserer i sin tur visse opplysninger om rapportering og lønnsbestemmelser i henhold til sekt 885 (b) ) i loven med hensyn til utsatte beløp. For informasjonsrapportering endrer loven sektsekt 6041 og 6051 for å kreve at alle utsettelser for året under en ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan rapporteres separat på en Form 1099 (Diverse inntekt) eller et skjema W-2 (Lønn og skatteoppgave). For lønnsholdningsformål endrer loven sekt 3401 (a) for å fastsette at begrepet 8220wages8221 inkluderer ethvert beløp som kan inkluderes i bruttoinntekt for en ansatt i henhold til sekt 409A. Til slutt forklarer loven i tillegg til sekt 6041 for å rapportere ikke-arbeidsmessig kompensasjon for å kreve at beløp inkludert i bruttoinntekter i henhold til sekt 409A som ikke behandles som lønn i henhold til sekt 3401 (a), må rapporteres som bruttoinntekt. Denne kunngjøringen gir ikke metoder for beregning av antall utsettelser for året eller beløpene inkludert i bruttoinntekter i henhold til sekt 409A og i lønn etter sekt 3401 (a). Følgelig er foreløpig veiledning gitt med hensyn til arbeidsgiveravgift og rapporteringsforpliktelser der arbeidsgiveren gir en fremskyndet blankett W-2 før utstedelse av tilleggsveiledning som gir slike metoder. II. Stol på overgangsveiledning God tro, rimelig fortolkning Denne kunngjøringen gir regler for anvendelsen av sekt 409A. Finansdepartementet og Tjenesten forutser utstedelse av tilleggsveiledning som inkorporerer denne kunngjøringen. I den grad ytterligere veiledning vedtar en stilling i et problem som er nevnt i denne kunngjøringen, som er mindre gunstig for skattebetalere enn det som er oppgitt i denne kunngjøringen, regner finansdepartementet og Tjenesten om at en slik stilling vil bli brukt kun på et potensielt grunnlag med tilstrekkelig overgang lettelse for å tillate endring av planer om å overholde prospektivt. Denne kunngjøringen gir ikke omfattende veiledning med hensyn til anvendelsen av sekt 409A. Inntil videre veiledning utstedes for å oppfylle kravene i sekt 409A med hensyn til saker som ikke er adressert i denne kunngjøringen, bør skattebetalere basere sine stillinger i god tro, fornuftig tolkning av vedtekten og dens formål, som omfatter vurdering av lovgivningshistorien . Hvorvidt en skattebetalers stilling utgjør en god tro, vil en rimelig tolkning av det lovbestemte språket generelt bestemmes ut fra alle relevante fakta og omstendigheter, herunder om skattebetaleren har anvendt stillingen konsekvent og i hvilken grad skattebetaleren har løst uklare problemer i skattebetaleren8217s tjeneste. I tillegg gir visse bestemmelser i sekt 409A endelige regler, men tillater statskassen og Tjenesten å utstede retningslinjer som gir unntak til slike regler. For eksempel bestemmer sekt. 409A (a) (3) at statskassen og Tjenesten kan utstede retningslinjer som gir et unntak fra det generelle forbud mot akselerasjon av tid eller tidsplan for eventuell betaling i henhold til en ikke-godkjent utsatt kompensasjonsplan. En skattebetalers stilling basert på et forventet unntak som skattebetaleren spekulerer på som statskassen og Tjenesten vil vedta i fremtidig veiledning, er ikke en god tro, fornuftig tolkning av det lovbestemte språket. I tillegg, som diskutert ovenfor, har statskassen og Tjenesten til hensikt å gi veiledning i 2005 som gir metoder for beregning av antall utsettelser for et år for alle beløp av utsettelser som sekt 409A gjelder, inkludert utsagn som foregår utstedelsen av forventet veiledning. Følgelig vil skattebetalere ikke kunne stole på beregningsmetoder som avviger fra metodene som ble gitt i 2005-veiledningen. III. Be om kommentarer til forventet veiledning A. Be om kommentarer Treasury Department og Tjenestebegrensningen kommenterer alle aspekter ved anvendelsen av sekt 409A, inkludert, men ikke begrenset til, emnene som er adressert i denne kunngjøringen. Finansdepartementet og Tjenesten krever spesifikt kommentarer med hensyn til følgende: (1) Anvendelsen av sekt 409A på fratrekkelsesplaner, herunder om det ikke skal utelukkes bestemte typer fratredelsesplaner eller arrangementer (se QampA 19). (2) Finansieringsordninger for ikke-kvalifisert utsatt kompensasjon som involverer utenlandske trusts eller lignende arrangementer, og identifikasjon av ordninger som ikke vil resultere i en uriktig utsattelse av USAs skatt og ikke vil føre til at eiendeler blir effektivt utenfor kreditorens rekkevidde med det formål å potensielt unntak fra bestemmelsene i sekt. 409A (b) at statskassen og Tjenesten er autorisert til å gi etter § 409A (e) (3). (3) Anvendelsen av sekt 409A på arrangementer som involverer partnere og partnerskap. Kommentarer er spesifikt forespurt med hensyn til bruken av sekt 409A til ordninger som er underlagt sekt 736, og om det skulle skelnes mellom betalinger som er underlagt § 736 (a) og (b) og koordinering av tidsreglene i sekt 1.736- 1 (b) (5) med reglene i sekt 409A for ikke-kvalifiserte utsatt kompensasjonsplaner. Det tas også spesifikt spørsmål om hvorvidt det skal være spesielle regler for anvendelse av sekt 409A i tilfelle en formodet tildeling og distribusjon som omarbeides, i henhold til sekt 707 (a) (2) (A), som betaling til en ikke-partneren under sekt 707 (a) (1). (4) Potensielle tilleggsunderskudd fra dekning i henhold til sekt. 409A med hensyn til kontraktsforhold mellom bedrifter (se QampA 8). (5) Situasjoner hvor akselerasjon av fordeler bør tillates i henhold til § 409A (a) (3) (se QampA 15), særlig i lys av lovhistorien om akselererte betalinger som kreves av grunner utenfor deltakerens kontroll. Alle materialer som er levert vil være tilgjengelige for offentlig inspeksjon og kopiering. B. Innlevering av kommentarer Kommentarer kan sendes til Internal Revenue Service, CC: PA: LPD: RU (Notice 2005-1), Room 5203, Postboks 7604, Ben Franklin Stasjon, Washington, DC 20044. Innleveringer kan også være hånd - levert mandag til fredag ​​mellom klokken 8 og 16 til Courier8217s Desk på 1111 Constitution Avenue, NW, Washington DC 20224, Attn: CC: PA: LPD: RU (Informasjon 2005-1), Rom 5203. Innleveringer kan også sendes elektronisk via internett til følgende e-postadresse: Noticementsirscounsel. treas. gov. Ta med varselnummeret (Merknad 2005-1) i emnelinjen. IV. Veiledning Q-1 Hva gir sekt 409A, generelt gir A-1 § 409A at alle beløp utsatt under en ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan for alle skattepliktige år for øyeblikket er inkludert i bruttoinntekt i den utstrekning som ikke er utsatt for vesentlig risiko for fortabelse og ikke tidligere inkludert i bruttoinntekt, med mindre det er oppfylt visse krav. Seksjon 409A inneholder også regler som gjelder for enkelte trusts eller lignende arrangementer knyttet til ikke-kvalifisert utsatt kompensasjon, der slike arrangementer er lokalisert utenfor USA eller er begrenset til ytelse i forbindelse med en nedgang i sponsorens økonomiske helse. Q-2 Hva er de føderale inntektsskattene konsekvenser av en manglende oppfyllelse av kravene i sekt 409A A-2 Generelt, hvis en ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan når som helst under et skatteår, ikke oppfyller kravene i sekt 409A, eller er det ikke operert i henhold til disse kravene, er alle beløp utsatt under planen for skatteåret og alle foregående skatteår, av en deltaker med hensyn til feilen, inkludert i bruttoinntekt for skatteåret i den grad det ikke er underlagt en betydelig risiko for fortabelse og ikke tidligere inkludert i bruttoinntekt. Dersom en utsatt beløp kreves for å bli inkludert i inntekter i henhold til sekt 409A, er beløpet også gjenstand for renter og en tilleggsskatt. Renter som er pålagt, er lik renten på underbetalingsrenten pluss ett prosentpoeng pålagt underpayments som ville ha skjedd dersom kompensasjonen var inklusiv i inntekt for skatteåret når den først ble utsatt, eller senere, når den ikke var gjenstand for betydelig risiko for fortabelse. Den ekstra inntektsskatten er lik 20 prosent av kompensasjonen som kreves å inngå i bruttoinntekten. Q-3 Hva er en ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan A-3 (a) Generelt. Med unntak av det som er angitt i denne A-3, betyr begrepet ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan enhver plan (i betydningen av QampA 9) som sørger for utsettelse av kompensasjon (i betydningen av QampA 4). Anvendelsen av sekt 409A er ikke begrenset til arrangementer mellom en arbeidsgiver og en ansatt. For eksempel kan sekt 409A gjelde for ordninger mellom en tjenestemottaker og en uavhengig entreprenør eller arrangementer mellom en partner og et partnerskap (se QampA 7 og QampA 8). (b) Kvalifiserte arbeidsgiverplaner. Begrepet ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan omfatter ikke (i) noen plan, kontrakt, pensjon, konto eller tillit som er beskrevet i avsnitt 219 (g) (5) (iii)), (ii) eventuelle berettigede utsatt kompensasjonsplan (i henhold til § 457 (b)), og (iii) enhver plan som er beskrevet i § 415 (m). Følgelig omfatter begrepet ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan ikke en kvalifisert pensjonsordning, skatteavhengig livrente, forenklet ansattspensjon, SIMPLE eller sekt 501 (c) (18) tillit. (c) Visse velferdsfordeler. Begrepet ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan inkluderer ikke bona fide ferieorlov, sykefravær, kompensasjonstid, funksjonshemming eller dødsplan. For disse formål har begrepet uførepenger samme betydning som angitt i § 31.3121 (v) (2) -1 (b) (4) (iv) (C) i arbeidsavgiftsforskriften, og begrepet dødsplanen refererer til til en plan som gir dødsfordeler som definert i sekt 31.3121 (v) (2) -1 (b) (4) (iv) (C). Begrepet ikke-kvalifisert utsatt kompensasjonsplan inkluderer heller ikke noen Archer Medical Savings-konto som beskrevet i sekt 220, en helse sparekonto som beskrevet i sekt 223, eller et annet medisinsk godtgjørelsesarrangement, inkludert et helsefondsavtale, som tilfredsstiller kravene i sekt 105 og sekt 106. Q-4 Hva utgjør en utsettelse av kompensasjon A-4 (a) Utsettelse av kompensasjon definert. En plan gir kun utsettelse av kompensasjon dersom tjenesteyderen ifølge planen og de relevante fakta og omstendigheter har en juridisk bindende rett i et skatteår til kompensasjon som ikke er faktisk eller konstruktivt mottatt og inkludert i brutto inntekt, og som i henhold til vilkårene i planen skal betales til (eller på vegne av) tjenesteleverandøren i et senere år. En tjenesteleverandør har ingen juridisk bindende erstatningskompetanse dersom kompensasjonen kan bli ensidig redusert eller eliminert av tjenestemodtageren eller annen person etter at tjenestene som opprettholder kompensasjonsretten er utført. Men hvis fakta og omstendigheter indikerer at skjønn til å redusere eller eliminere kompensasjonen, er tilgjengelig eller utøves bare under en tilstand som det er usannsynlig å oppstå, eller at skjønn til å redusere eller eliminere kompensasjonen ikke er utført, vil en tjenesteleverandør anses å ha en juridisk bindende rett til kompensasjonen. For dette formål anses kompensasjon ikke for å være ensidig reduksjon eller eliminering bare fordi den kan reduseres eller elimineres ved bruk av de objektive vilkårene i planen, for eksempel anvendelse av en objektiv bestemmelse som skaper en betydelig risiko for fortabelse (i betydningen av QampA 10). Tilsvarende unnlater en tjenesteyter å ha en juridisk bindende erstatningsrett bare fordi kompensasjonsbeløpet er bestemt i henhold til en formel som fastsetter at fordelene skal kompenseres av ytelser som er gitt i henhold til en plan som er kvalifisert etter § 401 a, eller fordi ytelser er redusert på grunn av faktiske eller vesentlige tap på investeringene, eller i en endelig gjennomsnittlig lønnsplan, etterfølgende reduksjoner i kompensasjon. (b) Kompensasjon betales i henhold til serviceavtale8217s vanlige betalingstidsarrangement. En erstatning av erstatning skjer ikke utelukkende fordi kompensasjon er betalt etter den siste dagen i tjenesteleverandør8217s skattepliktige år i henhold til tidsplanen hvor tjenestemottakeren normalt kompenserer tjenesteleverandører for tjenester utført i en lønnsperiode som er beskrevet i sekt 3401 b) , eller med hensyn til en ikke-ansatt tjenesteleverandør, en periode som ikke lenger er enn lønnsperioden beskrevet i sekt 3401 (b). (c) Kortsiktige utsettelser. Inntil videre veiledning utstedes, skjer det ikke utsettelse av kompensasjon dersom det ikke foreligger valg for ellers å utsette betalingen til en senere periode, vil vilkårene i planen kreve betaling og et beløp faktisk eller konstruktivt mottas av tjenesteleverandør av den senere av (i) datoen som er 2 1 2 måneder fra slutten av tjenesteleverandør8217s første skattepliktige år hvor beløpet ikke lenger er utsatt for vesentlig risiko for fortabelse (som definert i QampA 10) eller (ii) datoen som er 2 1 2 måneder fra slutten av service mottaker8217s første skattepliktige år hvor beløpet ikke lenger er utsatt for vesentlig risiko for fortabelse (som definert i QampA 10). For dette formål anses et beløp som aldri er utsatt for vesentlig risiko for fortabelse, å være ikke lenger utsatt for vesentlig risiko for fortabelse på det tidspunktet tjenesteleverandøren har en juridisk bindende rett til beløpet. For eksempel, en arbeidsgiver med et kalenderår skattepliktig år som 1. november 2006 tildeler en bonus slik at arbeidstakeren anses å ha en juridisk bindende rett til betalingen per 1. november 2006, vil ikke anses å ha gitt for en utsatt erstatning dersom beløpet er betalt eller gjort tilgjengelig for arbeidstaker innen 15. mars 2007 i henhold til vilkårene i bonusplanen. En arbeidsgiver med 1 september til 31. august skatteår som den 1. november, 2006 tildeler en bonus slik at arbeidstakeren anses å ha en juridisk bindende rett til betalingen per 1. november 2006, vil ikke anses å ha gitt oppsigelse om kompensasjon dersom i samsvar med vilkårene i bonusplanen, beløpet er betalt eller gjort tilgjengelig for arbeidstakeren senest 15. november 2007. Uansett om det foreligger et valg til tjenesteleverandøren med hensyn til det skatteår hvor betalingen av kompensasjonen vil skje, og tjenesten p rovider elects a taxable year later than the taxable year in which he or she obtained a legally binding right to the payment, the arrangement constitutes a deferral of compensation subject to sect 409A, including the deferral election timing rules of sect 409A(a)(4). In addition, the arrangement continues to be subject to applicable U. S. Federal tax principles which may require immediate income inclusion. (d) Stock options, stock appreciation rights, and other equity-based compensation. (i) Except as provided in paragraphs (ii), (iii) and (iv), the grant of a stock option, stock appreciation right or other equity-based compensation provides for a deferral of compensation subject to sect 409A. Stock appreciation rights generally will be covered by sect 409A however, stock appreciation rights may be structured to comply with the provisions of sect 409A. For example, the terms of a stock appreciation right with a fixed payment date generally will comply with the provisions of sect 409A. (ii) Nonstatutory stock options. An option to purchase stock of the service recipient, other than an incentive stock option described in sect 422 or an option granted under an employee stock purchase plan described in sect 423, does not provide for a deferral of compensation if: (1) the amount required to purchase stock under the option (the exercise price) may never be less than the fair market value of the underlying stock on the date the option is granted, (2) the receipt, transfer or exercise of the option is subject to taxation under sect 83, and (3) the option does not include any feature for the deferral of compensation other than the deferral of recognition of income until the later of exercise or disposition of the option under sect 1.83-7. For purposes of the preceding sentence, the right to receive substantially nonvested stock (as defined in sect 1.83-3(b)) upon the exercise of a stock option does not constitute a feature for the deferral of compensation. If under the terms of the option, the amount required to purchase the stock is or could become less than the fair market value of the stock on the date of grant, the grant of the stock option may provide for the deferral of compensation within the meaning of this A-4. For purposes of determining the fair market value of the stock at the date of grant, any reasonable valuation method may be used. Such methods include, for example, the valuation method described in sect 20.2031-2 of the Estate Tax Regulations. To the extent an arrangement grants the recipient a right other than to purchase stock at a defined price and such additional rights allow for the deferral of compensation (for example, tandem arrangements involving options and stock appreciation rights), the entire arrangement provides for the deferral of compensation. If the requirements of sect 1.424-1 would be met if the nonstatutory option were a statutory option, the substitution of a new option pursuant to a corporate transaction for an outstanding option or the assumption of an outstanding option will not be treated as the grant of a new option or a change in the form of payment for purposes of sect 409A. For purposes of the preceding sentence, the requirement of sect 1.424-1(a)(5)(iii) will be deemed to be satisfied if the ratio of the option price to the fair market value of the shares subject to the option immediately after the substitution or assumption is not greater than the ratio of the option price to the fair market value of the shares subject to the option immediately before the substitution or assumption. (iii) Statutory stock options. The grant of an incentive stock option as described in sect 422, or the grant of an option under an employee stock purchase plan described in sect 423 (including the grant of an option with an exercise price discounted in accordance with sect 423(b)(6) and the accompanying regulations), does not constitute a deferral of compensation. (iv) Certain stock appreciation rights. A stock appreciation right with respect to stock of the service recipient does not provide for a deferral of compensation if: (1) the value of the stock the excess over which the right provides for payment upon exercise (the SAR exercise price) may never be less than the fair market value of the underlying stock on the date the right is granted, (2) the stock of the service recipient subject to the right is traded on an established securities market, (3) only such traded stock of the service recipient may be delivered in settlement of the right upon exercise, and (4) the right does not include any feature for the deferral of compensation other than the deferral of recognition of income until the exercise of the right. For purposes of the preceding sentence, the right to receive substantially nonvested stock (as defined in sect 1.83-3(b)) upon the exercise of a stock appreciation right does not constitute a feature for the deferral of compensation. If, under the terms of the stock appreciation right, the SAR exercise price is or could become less than the fair market value of the underlying stock on the date of grant, the right may be settled upon exercise in a medium other than the traded stock of the service recipient, or there is an agreement or arrangement under which the service recipient will purchase the stock delivered in settlement of the right upon exercise, then the grant of the stock appreciation right may provide for the deferral of compensation within the meaning of this A-4. In addition, until further guidance is issued, a payment of stock or cash pursuant to the exercise of a stock appreciation right (or economically equivalent right), or the cancellation of such right for consideration, where such right is granted pursuant to a program in effect on or before October 3, 2004 will not be treated as a payment of a deferral of compensation subject to the requirements of sect 409A if: (1) the SAR exercise price may never be less than the fair market value of the underlying stock on the date the right is granted, and (2) the right does not include any feature for the deferral of compensation other than the deferral of recognition of income until the exercise of the right. (e) Restricted property. If a service provider receives property from, or pursuant to, a plan maintained by a service recipient, there is no deferral of compensation merely because the value of the property is not includible in income (under sect 83) in the year of receipt by reason of the property being nontransferable and subject to a substantial risk of forfeiture, or is includible in income (under sect 83) solely due to a valid election under sect 83(b). However, a plan under which a service provider obtains a legally binding right to receive property (whether or not the property is restricted property) in a future year may provide for the deferral of compensation and, accordingly, may constitute a nonqualified deferred compensation plan. For purposes of this paragraph, a transfer of property includes the transfer of a beneficial interest in a trust or annuity plan, or a transfer to or from a trust or under an annuity plan, to the extent such a transfer is subject to sect 83, sect 402(b) or sect 403(c). (f) Earnings. References to the deferral of compensation include references to income (whether actual or notional) attributable to such compensation or such income. What is Section 409A On April 10, 2007, the Internal Revenue Service (IRS) issued final regulations under Section 409A of the Internal Revenue Code. Section 409A was added to the Internal Revenue Code in October 2004 by the American Jobs Creation Act. Under Section 409A, unless certain requirements are satisfied, amounts deferred under a nonqualified deferred compensation plan (as defined in the regulations) currently are includible in gross income unless such amounts are subject to a substantial risk of forfeiture. In addition, such deferred amounts are subject to an additional 20 percent federal income tax, interest, and penalties. Certain states also have adopted similar tax provisions. (For example, California imposes an additional 20 percent state tax, interest, and penalties.) Implications for discount stock options Under Section 409A, a stock option having an exercise price less than the fair market value of the common stock determined as of the option grant date constitutes a deferred compensation arrangement. This typically will result in adverse tax consequences for the option recipient and a tax withholding responsibility for the company. The tax consequences include taxation at the time of option vesting rather than the date of exercise or sale of the common stock, a 20 additional federal tax on the optionee in addition to regular income and employment taxes, potential state taxes (such as the California 20 tax) and a potential interest charge. The company is required to withhold applicable income and employment taxes at the time of option vesting, and possibly additional amounts as the underlying stock value increases over time. Below are links to all of WSGR8217s client alerts on 409A. You can assess the applicability of Section 409A by reviewing WSGR8217s client alerts covering various aspects of Section 409A and the final Section 409A regulations in detail, including: I would really love to read your as-of-yet-to-be-written 8220How to set the exercise price of stock options8221 article. We are struggling with this right now with. We want to properly motivate our people (currently 1099 contractors), but we worry that too low of a strike price might signal low valuation to a future investor. Generally speaking, the price of common stock issued to founders, early employees (via options or otherwise) and other 8220cheap8221 common stock is not a factor considered by investors in capital-raising (meaning VC) transactions. eastoninvestment Tom Black Yokum, Suppose deferred compensation comes in the form of convertible notes, convertible into a series B preferred stock to be issued. 1. Does the fact that, until the series B closes, the risk of forfeiture is very high put the compensation outside the realm of 409A 2. If the notes are converted to the series B preferred, does the fact that the compensation is no longer a legal obligation to pay put the deferral outside the realm of 409A I don8217t understand the fact pattern and the questions. If it8217s a convertible note, then it8217s an obligation to pay money. I don8217t see why there is a risk of forfeiture. If the person receives the convertible note for free, then it strikes me that there probably is a taxable event at that point in time. If the person pays real money for the convertible note, then I don8217t see how it is compensation. In a cash sale of a private company, what is the typical disposition of unvested options (Non Qualified). Ijm 8211 If the options are not assumed by the acquiror, unvested options fully vest and the option holder can either exercise and receive merger proceeds or receive net cash equal to the price per share to the common minus the exercise price per share. Is 409A Valuation is MUST do item for a start-up Or does the Board of Directors have the right to wave that requirement and take the risk It8217s a matter of risk. If the company has received venture financing or has revenues, then I think it is a must do item from a risk perspective. Paying 5K and up for a 409A valuation is a small price to pay for insurance in the event that the IRS challenges the option exercise price in the future. The 409A valuation report shifts the burden of proof to the IRS to show that the exercise price was wrong. If a company has not received venture financing and has no revenues, then most companies don8217t seem to get a 409A valuation. However, the company should prepare a valuation analysis on fair market value of the common stock to support the board conclusion on fair market value. If the company has a CFOfinancial expert that prepares a valuation report, this will also suffice to shift the burden of proof. Yokum, Our startup is struggling with the strike price on our first grants of options under our employee stock incentive plan. We did a Series A preferred at 1 a share, but aren8217t particularly sure if that8217s relevant. I8217d obviously like to grant the common shares at a fair price, but share the concerns in a prior question related to future valuations. Do you have any tips on a valuation analysis my board could use We are pre-revenue, so any process at this point seems arbitrary. Thx. Burt 8211 if the company did a Series A with institutional venture capital investors, then the company should get a 409A valuation. The 8220old school8221 10 to 1 preferred to common price ratio would not be an unusual result for a pre-revenue company. Of course, any rules of thumb like this are not proper accounting. eastoninvestment Tom Black re:my query of July 10: The note is only convertible into class B preferred shares8230no cash. The note was given in lieu of cash compensation. The company is pre-revenue and needs to raise funds thru the class B offering. An outside investor is buying 60 of the B shares for 1.61share. At that time, the notes will convert to B shares at the same price (1.61). Until the B actually closes there is a high probability of bankruptcy and default. Does the fact that the company does not have to pay cash to redeem the note put the deferred comp. outside the realms of 409A Yokum: I would appreciate your advice on how to handle the situation of the 409A valuation being lower than the FAS123R valuation. Thank you Ginny 8211 I defer to my tax and benefits specialists on these issues and you should consult with appropriate auditors and taxemployee benefits experts. Please read the disclaimers. I have heard of many situations where the auditors are rejecting 409A valuations. At the end of the day, I think that the company needs to appease the auditors with an acceptable FAS 123R valuation for accounting purposes, but that does not necessarily create an issue with the IRS as long as a 409A-compliant valuation backs up the option exercise price. Companies used to take cheap stock charges in connection with IPOs, which tacitly admits that the option price was too low. However, as far as I know, the IRS has not taken the position that these option grants with exercise prices that were too low are no longer ISOs (which need to be granted at FMV). When a consultant (or a law firm) agrees to work in exchange for options in a client, how do you determine the number of options you receive as a fee For example, if you provide 100K in legal or other advice, what are the typical option terms assuming the company is worth say 5MM post-money after the last round Duration Any good option agreements online Bill Mc 8211 There are probably a few different ways to think about it. One is to simply express the number of shares as a percentage of the company. For example, options for an employeedirectoradvisor will typically be benchmarked as a percentage of fully-diluted ownership. These options will vest over 4 years for employees and typically 2 to 4 years for directorsconsultants. Another way to think about it is in terms of value provided (somewhat like warrant coverage). See the post 8221 What should the terms of bridge loan warrant coverage be 8221 Perhaps even a different way to benchmark the size of option grant is to look at assumed in the money value and grant enough shares to provide the implied value. For most companies, there will be a difference between preferred stock FMV and common FMV. If there Series A is 1.00share and the common FMV is 0.10share, then each share has an implied 0.90share spread. If the company wanted to provide 9000 of value, it would grant options to purchase 10,000 shares. Generally, consultant options will be exercisable for a period between 5 and 10 years. They might be fully-vested upon grant (upon completion of services) and not dependent on continuous status as a service provider in order to be exercised. However, some may be subject to continued services in order to be exercisable. An option grant is not a do it yourself exercise. There are various things that can be screwed up ranging from 409A compliance, securities law issues, failure to obtain valid approvals which may result in option backdating, etc. How much does implementing an employee stock option plan typically cost the company (legal fees, admin. costs, etc.) My company has three principals and five employees and we39d like to being offering equity incentives to key employees. I39ve heard estimates of 10k-15k just to get the stock option program up and running, but I have no idea whether this amount is accurate. It doesn39t seem like it should be that complicated. Basically, I39m trying to figure out whether or not I39m getting ripped off. Thanks for any advice you can lend. Jon 8211 10K to 15K sounds ridiculous assuming that you are a C corp. Even if you incorporated DIY online and someone had to redo every doc, it would still be less that that range to redo everything and have a company with a stock option plan. Well, the 409A valuation issue is not going away. I believe the IRS has started scrutinizing the first of these arrangements. I believe there are quality appraisers out there including us who provide supportable, defendable and qualified 409A valuations. Then there are companies using foreign labor to do this and advertising that 409As can be completed for less than 500. There are also companies that cannot be considered completely independent valuation experts as they provide other services such as CFO rental or banking to the same clients they value. The IRS is bound to hold such arrangements as non-independent. The keywords in choosing a 409A provider ought to be: experienced, US based, independent, audit worthy, industry exposure and affordable. Due diligence and application of reasonable standards are what audit firms are looking for, and the IRS will look for. With outsourced talent and very cheap valuations, we find these two elements totally lacking. Buyer beware if you need more information, you are always welcome to contact us at Accuserve Inc (accuserveus ).Which plans can be exempt from 409A Of course, certain types of arrangements are specifically exempted from Section 409A coverage, such as IRC 401(a) qualified retirement plans, bona fide vacation leave, sick leave, disability and death benefits, etc. Nevertheless, the key to avoiding 409A coverage lies in whether receipt of compensation can be deferred, as well as when it must be received. Thus, the following non-qualified plans may also be exempt from 409A coverage for reasons described herein: Non-qualified Stock Options (NSOs) may be exempt from 409A if, among other things, the Strike Price (aka: Exercise Price) is not less than the underlying stocks fair market value (FMV) on the date of grant. The other requirements are that NSOs contain no further deferral features, that the number of shares exercisable under the option are fixed at the time of the grant, and that the grant represents service recipient stock of an eligible issuer. This last prong means that the corporation receiving the services of the employee will only qualify as eligible if the stock issued is that of its own or a corporation within its controlled group upward. Still, it is possible to grant a stock option at less than FMV without running afoul of 409A through the short-term deferral exemption which provides that 409A will not apply so long as the option expires unless exercised by March 15th of the year following the year in which the right vests. Incentive Stock Options (ISOs), being IRC Sec. 422 compliant, avoid 409A coverage because their strike price must be no less than FMV on the date it is granted, and ISOs held by terminated employees must be exercised within three months, thereby disallowing further deferral. Stock Appreciation Rights (SARs) provide no lasting equity interest and will be exempt from 409A so long as the strike price is not less than the underlying stocks FMV on the date of grant. Because of the possibility that the SARs could lose value beyond the time of vesting (ie: where the FMV falls below that of the strike price), SARs need not be exercised within a certain time period, and will avoid 409A treatment. Severance Pay Arrangements may be excepted from 409A coverage if it provides for payment only upon an involuntary separation from service and such pay is not greater than two times the lesser of either: a) the sum of the executives annualized compensation based upon the annual rate of pay for services provided to the company for the taxable year of the executive preceding the taxable year in which he has a separation from service or, b) the maximum amount that may be taken into account under a qualified plan pursuant to section 401(a)(17) for the year in which the separation occurs. In addition, a plan excepted from 409A treatment must provide that the separation pay just described must be paid no later than the last day of the second taxable year of the executive following the taxable year in which the separation from service occurred. De minimis amounts and certain other reimbursements will avoid 409A so long as they are otherwise deductible expenses (e. g. business expenses and medical expenses) and must be paid before the end of the second calendar year following the year of separation. The short-term deferral exception also offers avoidance of 409A application. Under this exception, if an amount must be paid within two and one-half months of the end of the year (or last year) in which the performance was measured, 409A will not be triggered and there is no limit to the amount of payment.

Comments